Zdrowy tryb życia

Wielu badaczy zajmuje się zagadnieniem zdrowego stylu życia spędzając swoje życie na badaniach, by zwykli ludzie mogli korzystać z dobroci nauki zagłębiając się w różnorodnych lekturach, czasopismach i opracowaniach naukowych. Stworzyli oni kilka głównych zasad, których należy przestrzegać by żyć dobrze i zdrowo. Czy faktycznie kierowanie się tymi zasadami przyniesie nam spodziewane rezultaty i nie tylko będziemy czyli się lepiej ale i wyglądali? Niestety dla większości z nas zdrowe odżywianie i prowadzenie zdrowego trybu życia jest nierozerwalnie związane z efektem w postaci straty zbędnych kilogramów nagromadzonych na przestrzeni wielu lat. Oczywiście jest to zrozumiałe, ale myślenie, że tylko to jest ważne i skupianie się na tym aspekcie nie ma najmniejszego sensu. Zdrowy tryb życia bowiem to zmiana całego życia, której efektem ubocznym jest strata kilogramów, a nie głównym założeniem. Istnieje kilka podstawowych zasad zdrowego żywienia, ale najważniejsze to ograniczenie tłuszczów, picie wody i ruch.

Jedzenie a zdrowie

W życiu jest bardzo wiele elementów, bez których nie ma ono sensu albo tak nam się wydaje, że nie moglibyśmy bez nich po prostu egzystować. Fakt – rzeczywiście zapewne bez niektórych byłoby ciężko, ale niestety najczęściej zapominamy o podstawowym elemencie o jaki musimy dbać bowiem bez niego wszystko inne po prostu przestaje być ważne, bowiem nawet nie będziemy mogli z tego korzystać. Chodzi tutaj oczywiście o nasze zdrowie, o to, że należy o nie dbać, a wiąże się to głównie z czymś, o czym słyszymy bardzo często czyli o tym, czym są zdrowe-posiłki. Zdrowe-posiłki powinny być w dbaniu o zdrowie po prostu kluczowe bowiem bez tego dbania o zdrowie ciężko wyobrazić sobie dobrą zdrową egzystencje i tak oto wszystko zatacza koło. Zdrowie, które jest kluczowym elementem bez którego nasze życie nie byłoby tak satysfakcjonujące niestety często jest zaniedbywane. Ludzie zapominają o tym, iż tak naprawdę to właśnie zdrowie pozwala nam na korzystanie za życia w pełni, a żeby żyć zdrowo potrzebne jest nam odpowiednie zdrowe odżywianie. Dlatego właśnie tak często wskazuje się, iż zdrowe-posiłki to klucz do tego, aby utrzymać zdrowie no i do tego, aby po prostu cieszyć się życiem przez cały czas, bez jakiś większych dolegliwości. Otóż właśnie zdrowe-posiłki są tym, co pozwala nam na odpowiednie funkcjonowanie naszego organizmu, chociaż wydaje nam się, że nie jest to takie istotne, to bez tego zdrowie po prostu nam szwankuje.

Aktywność fizyczna a zdrowie

Piramida żywienia to zestaw elementów, których nasz organizm potrzebuje do prawidłowego funkcjonowania. Są one ułożone w odpowiedniej kolejności w zależności od ich znaczenia dla naszego organizmu, a więc na samym dole znajdują się składowe niezbędne. Najważniejsza, leżąca u podstawy piramidy zasada, którą powinniśmy się kierować mając na uwadze przede wszystkim zdrowe odżywianie to aktywność fizyczna. Według naukowców, każdy człowiek powinien poświęcać codziennie około pół godziny na ćwiczenia usprawniające ciało. To z pewnością pomoże w utrzymaniu lub polepszeniu naszej sylwetki, ale również wzmocni nas i naszą kondycję. Jedyne o czym należy pamiętać, to aby nie przesadzać z ćwiczeniami. Zbyt duża ilość może działać na nasz organizm negatywnie, przynosząc odwrotne do zamierzonych skutki. Na szczęście dla ludzi zabieganych, nie mających czasu na sport jest pewna dość dobra wiadomość. Aktywność fizyczna bowiem to nie tylko wysiłek fizyczny spowodowany ćwiczeniami lub jakimś czasochłonnym sportem. To również ruch w domu, zakupy, spacer, czy zwykłe aktywności związane z prowadzeniem domu. Grunt to po prostu nie spędzać czasu biernie i pilnować, aby jak najwięcej czasu spędzać w ruchu, jakikolwiek by on nie był, każdy ruch to zdrowie. Oprócz tego musimy pamiętać by co jakiś czas, ale nie za często kontrolować wagę, co zwiększa szansę na utrzymanie zdrowia.

Węglowodany dają zdrowie

Węglowodany, czyli sacharydy to po prostu cukry, które nasz organizm potrzebuje do funkcjonowania, stając się ważną zasadą zdrowego odżywiania. Jednak nie chodzi tutaj o zwykłe cukry, które znaleźć możemy w licznych, łatwo dostępnych dla każdego produktach takich jak czekolada. Zaopatrując organizm w cukry dajemy mu niezbędną energię, w dużej mierze wykorzystywaną przez mózg, a najlepszych ich źródłem są węglowodany pochodzące z produktów zbożowych. Nasz organizm szybko trawi węglowodany pochodzące z produktów wysoko przetworzonych takich jak białą mąka. Dlatego produkty pełnoziarniste, które zawierają duża ilość błonnika i skrobi i nieprzetworzonych cukrów, są trawione znacznie wolniej. Dzięki temu poziom cukry we krwi utrzymuje się na równym poziomie zapobiegając powstawaniu wielu nieprzyjemnych chorób. Zatem jeśli zależy nam by schudnąć i jednocześnie iść zgodnie z zasadą jaka jest zdrowe odżywianie oraz być pewnym że nasze ciało dostaje wszystko co najlepsze, powinniśmy codziennie raczyć się posiłkami zawierającymi między innymi kasze, płatki zbożowe, musli, makarony lub ciemne pieczywo.

Nie wszystkie tłuszcze szkodą zdrowiu

Zdrowe żywienie, zdrowy tryb życia, odpowiedni styl życia, wszystko to kojarzy nam się głównie z wyrzeczeniami i ogromnym poświęceniem. Niejednokrotnie słyszeliśmy, że chcąc schudnąć lub zachować zgrabną sylwetkę musimy wystrzegać się tłuszczy zawartych w szczególności w olejach, inaczej nie ma mowy o tym by było przez nas prowadzone zdrowe odżywianie. Jednak prawda jest taka, iż tłuszcze są nam do życia bardzo potrzebne i ku zdziwieniu wielu z nas również zajmują ważne miejsce w piramidzie żywienia. Są niezbędne dla organizmu, który wykorzystuje je do budowy wielu związków, między innymi hormonów. Zatem spożywanie tłuszczy nie jest złe. Błędem jest dostarczanie organizmowi tłuszczów nasyconych, czyli tych, które pochodzą od zwierząt. Takie szkodliwe dla nas substancje możemy znaleźć na przykład w margarynie, której nie powinniśmy się wyzbywać, ale kontrolować jej spożywanie. Jednak zamiast cały czas myśleć o tym ile czego zjeść, aby nam nie zaszkodziło, możemy zastąpić tłuszcze zwierzęce innymi produktami, które dostarczą organizmowi tego co potrzebuje, nie szkodząc mu przy tym. Zatem to, co dozwolone, ale z umiarem, to tłuszcze roślinne, do których należą orzechy, ryby, olej słonecznikowy, czy oliwa z oliwek.

Więcej warzyw i owoców?

Niestety wszyscy wiemy, że choć owoce są słodkie i mogą również zaopatrzyć nas w pewną ilość cukrów, wolimy sięgać po różnorodne słodkie batoniki, które w konsekwencji gubią nas i otwierają małą furtkę do wielkich problemów. Warzywa owoce powinny być ulubionymi produktami, które spożywamy w ciągu dnia, szczególnie jeśli dbamy o zdrowe odżywianie, bowiem możemy jeść je trzy lub cztery razy dziennie, a co najważniejsze – bez ograniczeń. Mają niską zawartość kaloryczną, dlatego nie muszą wzbudzać strachu szczególnie u kobiet, które bardzo często nadgorliwie dbają o swoją sylwetkę. Warzywa i owoce zawierają pozytywnie wpływające na nas witaminy i flawoidy, które zapobiegają zawałowi serca, miażdżycy, a także powstawaniu nowotworów. Oprócz witamin, warzywa i owoce zawierają także niezbędny dla naszego organizmu potas, który obniża ciśnienie krwi. Natomiast błonnik, który możemy znaleźć szczególnie w warzywach zielonych, nie tylko sprzyja regulacji naszego przewodu pokarmowego, ale również zapobiega podnoszeniu się ciśnienia krwi. Ten sam błonnik powoduje, iż po zjedzeniu owoców, mimo niskiej kaloryczności utrzymujemy niejednokrotnie tak pożądane przez nas uczucie sytości.

Zdrowe mleko

Mleko jako najbardziej pożądany składnik pożywienia noworodka staje się mniej atrakcyjny, czasami wręcz nielubiany przez ludzi dorosłych. Może to przeświadczenie, że mleko jest dla małych dzieci, a może dlatego, że jako dziecko dostarczyliśmy organizmowi już tyle mleka, że więcej go nie potrzebuje? Nic bardziej mylnego, bowiem człowiek potrzebuje zawartego w mleku wapnia i białka nie tylko w okresie wzrostu, czy dojrzewania, ale również w całym swoim życiu, a jeśli dba o zdrowe odżywianie i prowadzi zdrowy tryb życia to tym bardziej go potrzebuje. Co prawda wapń, który jest bardzo łatwo przyswajalny jest potrzebny organizmowi głównie podczas jego intensywnego wzrostu, będąc głównym budulcem kości, bardzo je wzmacniając. Natomiast białko jest bardzo przydatne szczególnie dla kobiet ciężarnych, ale również dla wszystkich ludzi, będąc podstawowym składnikiem budulcowym mięśni. Jednak należy pamiętać, iż również z mlekiem i jego przetworami nie możemy przesadzać. Najbardziej korzystne dla nas jest spożywanie mleka zawartego w napojach mlecznych, które są sfermentowane, czyli takich jak kefiry, czy jogurty. Unikać, a raczej kontrolować powinniśmy spożywanie produktów takich jak żółty ser, bowiem zawiera on dużo niepożądanego przez nasze ciało tłuszczu, soli i cholesterolu.

Mięso na zdrowie

Mięso, jak wszystkie poprzednie produkty są nam potrzebne do prawidłowego funkcjonowania. Oczywiście nie wyklucza się istnienia wegetarianów, którzy rezygnują z niego zastępując zawarte w nim elementy innymi, ale z pewnością nie jest to już to samo. Człowiek potrzebuje mięsa, ale ze względu na jego rodzaje, powinniśmy wiedzieć jak i ile możemy go spożywać. Jeśli chodzi o zdrowe odżywianie, to najbardziej korzystne dla nas jest więc mięso drobiowe i ryby. Są one bardzo dobrym źródłem białka, podstawowego budulca naszego organizmu. Ryby zawierają fosfor, który poprawia pracę naszego mózgu i obniża ryzyko zawału serca. Zarówno ryby jak i drób mają w sobie bardzo mało zbędnych w naszym organizmie tłuszcz,ów nasyconych, które powodują podwyższenie cholesterolu, zatem ich jedzenie jest bardzo wskazane. Niekorzystne i niebezpieczne za to może być mięso czerwone, które jest bardzo obfite w podnoszące cholesterol tłuszcze nasycone. Dlatego jeśli jesteśmy miłośnikami czerwonego mięsa może nie tyle powinniśmy je usunąć z naszego jadłospisu, ale przynajmniej kontrolować jego spożywanie i kierować się przede wszystkim zasadą umiaru.

Woda energii nam doda

Woda stanowi podstawę życia nie tylko dla człowieka, ale również innych organizmów żywych egzystujących na całym świecie. Bez niej nie byłoby życia. Choć człowiek w większości zbudowany jest z wody i wydawałoby się, iż z tego powodu więcej mu nie potrzeba, to tak naprawdę jest to błędne rozumowanie. Zatem musimy dostarczać organizmowi pewną przynajmniej minimalną ilość wody, która jest niezbędna do regulowania temperatury ciała, do zachodzących w naszym ciele różnorodnych przemian biochemicznych, czy do transportu składników odżywczych. Jeśli więc chodzi o zdrowe odżywianie to nie tylko samo jedzenie jest istotne, ale przede wszystkim właśnie woda. Oprócz tego woda ma szczególne znaczenie w pewnego rodzaju odtruwaniu, bowiem wypłukuje z organizmu zbędne toksyny, metale ciężkie, czy też plastiki bez przerwy gromadzące się w jelitach lub nerkach tworząc tak zwane złogi, niebezpieczne dla życia i zdrowia. Dlatego człowiek powinien przyjmować około półtora litra wody w postaci płynów dziennie. Nie należy jednak zapominać również o wodzie zawartej w różnych produktach, szczególnie owocach i warzywach. Warto pamiętać o tym aby zwiększyć ilość dostarczanej wody podczas aktywności fizycznej lub upałów i na bieżąco gasić pragnienie właściwie zanim ono tak naprawdę wystąpi. Ogromne uczucie pragnienia jest bowiem oznaką, że właściwie jest już za późno, organizm domaga się wody, co znaczy że nieco go zaniedbaliśmy. Do takich sytuacji powinno dochodzić możliwie jak najrzadziej.

Zadbane paznokcie wynikiem zdrowego trybu życia?

Zadbane paznokcie są wizytówką każdej kobiety. By były one zdrowe i mocne należy je malować przy użyciu odżywek do paznokci lub też smarować kremem do paznokci. By paznokcie były mocne można także zażywać różnego rodzaju witaminy które przyspieszają ich porost a także je utwardzają. Często stosowanym kosmetykiem do paznokci który je wzmacnia i jednocześnie daje estetyczny wygląd jest lakier do paznokci. Występują one w różnych odcieniach w zależności od upodobania. To jednak nie jedyna metoda – oprócz kosmetyków, albo zamiast faszerowania się takimi różnorodnymi środkami, czasami lepiej jest sięgnąć po środki, które nie wymagają żądnych pieniędzy i nie wiążą się z żadnym niebezpieczeństwem, a jedyne co musimy tutaj poświęcić to nasz czas i odrobina silnej woli. Chodzi oczywiście o zdrowy tryb życia, rozumiany przede wszystkim jako zdrowe odżywianie i wprowadzenie go zamiast życia w sposób szybki i niezdrowy, licząc na to, że kosmetyki pomogą nam na każą dolegliwość. Owszem, jest to wspaniałe uzupełnienie, ale to nie wszystko. Paznokcie to wizytówka naszej osoby i wskaźnik naszego stanu zdrowia.