Mięso na zdrowie

Mięso, jak wszystkie poprzednie produkty są nam potrzebne do prawidłowego funkcjonowania. Oczywiście nie wyklucza się istnienia wegetarianów, którzy rezygnują z niego zastępując zawarte w nim elementy innymi, ale z pewnością nie jest to już to samo. Człowiek potrzebuje mięsa, ale ze względu na jego rodzaje, powinniśmy wiedzieć jak i ile możemy go spożywać. Jeśli chodzi o zdrowe odżywianie, to najbardziej korzystne dla nas jest więc mięso drobiowe i ryby. Są one bardzo dobrym źródłem białka, podstawowego budulca naszego organizmu. Ryby zawierają fosfor, który poprawia pracę naszego mózgu i obniża ryzyko zawału serca. Zarówno ryby jak i drób mają w sobie bardzo mało zbędnych w naszym organizmie tłuszcz,ów nasyconych, które powodują podwyższenie cholesterolu, zatem ich jedzenie jest bardzo wskazane. Niekorzystne i niebezpieczne za to może być mięso czerwone, które jest bardzo obfite w podnoszące cholesterol tłuszcze nasycone. Dlatego jeśli jesteśmy miłośnikami czerwonego mięsa może nie tyle powinniśmy je usunąć z naszego jadłospisu, ale przynajmniej kontrolować jego spożywanie i kierować się przede wszystkim zasadą umiaru.

Komentowanie wyłączone