Więcej warzyw i owoców?

Niestety wszyscy wiemy, że choć owoce są słodkie i mogą również zaopatrzyć nas w pewną ilość cukrów, wolimy sięgać po różnorodne słodkie batoniki, które w konsekwencji gubią nas i otwierają małą furtkę do wielkich problemów. Warzywa owoce powinny być ulubionymi produktami, które spożywamy w ciągu dnia, szczególnie jeśli dbamy o zdrowe odżywianie, bowiem możemy jeść je trzy lub cztery razy dziennie, a co najważniejsze – bez ograniczeń. Mają niską zawartość kaloryczną, dlatego nie muszą wzbudzać strachu szczególnie u kobiet, które bardzo często nadgorliwie dbają o swoją sylwetkę. Warzywa i owoce zawierają pozytywnie wpływające na nas witaminy i flawoidy, które zapobiegają zawałowi serca, miażdżycy, a także powstawaniu nowotworów. Oprócz witamin, warzywa i owoce zawierają także niezbędny dla naszego organizmu potas, który obniża ciśnienie krwi. Natomiast błonnik, który możemy znaleźć szczególnie w warzywach zielonych, nie tylko sprzyja regulacji naszego przewodu pokarmowego, ale również zapobiega podnoszeniu się ciśnienia krwi. Ten sam błonnik powoduje, iż po zjedzeniu owoców, mimo niskiej kaloryczności utrzymujemy niejednokrotnie tak pożądane przez nas uczucie sytości.

Komentowanie wyłączone